úterý 11. října 2016


Den třetí - úterý 11.10.

V úterý byl velmi zajímavý program. Ráno jsme nikam nepospíchali a tak jsme si mohli trochu přispat.
Po výborné snídani nás vyzvedli zaměstnanci DVB AG, kteří nás doprovodili na tramvajovou stanici.
Po pár minutách přijela naše privátní tramvaj. Uvnitř na nás čekal Torsten, který nám říkal o památkách města Drážďany. Tramvaj projela téměř celé Drážďany. Od našeho hotelu jsme jeli kolem hlavního nádraží, kolem všech významných památek města. Několikrát jsme křižovali významný uzel tramvajové sítě Drážďan Postplatz. Nechyběly také všechny čtyři mosty ve městě, které jsou přizpůsobeny tramvajové dopravě.
Během cesty jsme kolem poledne dostali balíčky místo oběda. Po obědě jsme vyrazili do továrny koncernu Volkswagenu, kde na nás čekala průvodkyně, která nás provedla po celé továrně. Ke každému vozu a pracovnímu postupu jsme dostali krátkou přednášku o pracovním postupu na jednotlivých stanovištích. Viděli jsme jak nové prototypy, tak i muzejní exempláře, mezi které patřil i VW GOLF na čistě elektrický pohon z roku 1976. Tento vůz byl vyžíván v továrně, jako služební vozidlo zaměstnancům. Těchto vozidel bylo vyrobeno pouze 20 kusů.
Následovala Bora, která byla navržena na vodíkový pohon. Tento exemplář zůstal pouze jako jediný prototyp. Průvodkyně nám následně ukázala koncepty firmy VW, které by se mohly objevit v nedohledné budoucnosti. Vozidlo, které komunikuje s naším domem a lze tak dům jednoduše ovládat, i když sedíme za volantem cestou z práce. Například nám zatopí v obývacím pokoji, nebo ukáže stav ledničky.
Velmi nás zaujalo řešení skládacího elektrokola, jenž můžeme složit do prostoru pro rezervu. A vyhnout se tak kolonám na silnici. Na konci celé prohlídky nám průvodkyně vysvětlila zastavení výroby modelu Phaeton a budoucnost této továrny.  Drážďanská továrna se bude specializovat na výrobu elektromobilů ve kterých vidí velkou budoucnost z důvodu snížení emisí.
V továrně byly k vidění elektrifikované modely značky VW, jako například VW e-UP, e-Golf a nebo Passat GTE. Tyto modely si mohli vyzkoušet návštěvníci starší 20 let s řidičským průkazem. My jsme bohužel nesplnili věkovou hranici.




Žádné komentáře:

Okomentovat